Hát akkor itt van az első pofon is.
Normál becsületes polgárokként bejelentkeztünk a jogosítvány honosítására. Az elméleti rész is szar, de aztán a 15 éves monitorokon az úgynevezett hazárd teszt betett nekem, bár símán átmentem, sőt. De a minőség és az értelme az egésznek érthetetlen. De ezután jön a haba tortán, a vezetés. Időben megjelentünk mindkjetten. Andrásról nem mondok semmit, de ő is hasonló szituval bukott mint én, csak a körités volt más. Szóval, leülök, mondja a tag, "AHA" honositani szeretném a jogsimat. Mondom igen, mert szükség van rá. Ezután jött egy nevetséges látás teszt. Kitartott egy táblát 1 méterre, ami persze előtte az orrom előtt hevert és mondjam a felső sort. Hát, mondtam. Ezután kimentünk és jött az autó ellenőrzése, dudálj, villogj, mi hol van. Eddig minden ok lett volna, a java csak most jött. Azt azért díjjaztam, hogy nem kellett a motor tulajdonságai és egyébb nyalánkságokkal foglalkozni, mert ugyebár ebben az országban van autómentő és autószerelő is ha baj van, bár nagyon sokan maguk bütykölik autójukat. És, elindultunk. 60-as tábla. Itt viszont szót kell ejteni a sebességkorlátozó táblákról. Mindenki jól figyeljen, mert a kereszteződés nem oldja fel a sebességkorlátozást. Sőt általában az útszakasz közepén van a sebességkorlátozó tábla. Azt vettük észre, hogy hacsak nem nagy a váltás a korlátozásban, azaz több mint 10-20km/óra, akkor nincs is tábla. De, a táj jelleg annál inkább befolyásol, mert a lakott terület normál körülmények között 50. Csak hol kezdődik a lakott terület? mert gyakran arról sem találsz táblát. Szóval, elindultunk 60-al, aztán egy híd után házak jelentek meg az egyik oldalon, gondolom, lelassítok, rámszol, hogy tempósabban. Gondoltam ok, akkor ez most nem az, kanyarog eggyet az út, most a másik oldalamon van a házsor és nagy hézag és rámszól. Lassabban mert lakott terület. No ekkor már tudtam, hogy értelme nincs tovább vezetni, akár ki is lökhetném itt az autóból, de mentünk tovább, aztán mindenbe belekötött, hogy miért nem veszem be 20-al a kanyart, vagy miért éppen hússzal veszem be, szóval, visszaértünk és meglepetés nem ért. Hát, mondom, az ok, hogy újra kell vizsgázni(6 éve vezetek, soha egy karcolás nem esett autónak a kezem alatt, András meg 18 éve vezet), de ki az Isten fogja a gyerekinket furikázni óvódába, iskolába, mert időpont bizony csak október végére van. És ekkor jön a felvilágositás, hogy nem az én hibám, ergo vezethetek a következő időpontig és aztána következőig és stb, amíg a zsebem bírja 46 dollárokkal. Mindenki mondja, hogy ez így van, de igen szar dolog megtapasztalni. Ezért kedves útban levők. Aki csak teheti intézze el ilyen, olyan amolyan módon, az angol vagy egyéb elismert jogsi elismertetését, mert ezt a cirkuszt nem éri megcsinálni. Szó szerint rablás. Már az első aha után tudtam, hogy baj van.
Ildi
8 megjegyzés:
Nekem ez annyira furán hangzik, hogy az ozzik ennyire különböznek a kiwiktől. Itt még senkitől nem hallottam, hogy megbukott volna, férjemnek is elsőre meglett a jogsi, Au-ból meg mindenki panaszkodik. Kresz teszteket töltögettetek a neten, vagy ilyesmi?
Ezt az angol jogsi dolgot is többedszerre hallom mostanság, mintha valami egyszeű kis mutatvány lenne, pedig nem az.
Azért fel a fejjel, majd mentek ujra, akkor talán más vizsgáztató lesz, aki jobb fej.
Zs.
A Kresz tesztel nem volt gond, 97% -ot írtam a Hazard teszt meg érzésből lett 78%. Ami pedig az angol jogsit illeti, tudomásom szerint igaziból csak az angol ismerős az ami nehéz az egészben. A többi egy egyszerű procedúra. Az egyetlen macera benne a postázgatás. De, ha az embert megalázzák, utána biza elgondolkodik az alternatív megoldásokon is. Azt nem írtam, de visszafele, mint egy hülyegyereket veztett, és most forduljon jobbra de lassan és így tovább, mintha életemben először ülnék a kormány mögött.
Ildi
Ismerős helyzet, én teherből 3x buktam meg, de a személyből elsőre átengedett. Ha trükkösek akartok kicsit lenni, menjetek át egy másik suburb- be, ott jelentkezzetek, ott más lesz a vizsgabiztos is. De a tuti az lenne, ha vennétek 1-2 órát oktatótól, az ő kocsijával. Ha azzal mentek vizsgázni kicsit jobb a hozzáállás, mert a tudatukban ott van, hogy leróttad a "kötelező" állami sarcot már az oktatódon keresztül. Ez egy ilyen ország :) Idővel majd mosolyogtok ezen (is). Bye
Ildi, ne is izgasd magad, én kb. 14x buktam, mire meglett a jogsim. Azért csak kb. mert 5nél abbahagytam a számolást. A legpiszlicsárébb dolgokba kötöttek bele. Pl. egy túlbuzgó vizsgáztató csajszi azért buktatott meg, mert járdaszegély melletti parkolásnál R-ben hagytam a kocsit P helyett, s neki kellett szólnia, hogy azért nem indul újra a kocsi, mert rossz állásban van a váltó. S ezt ő úgy értelmezte, hogy bele kellett avatkoznia abba, ahogy vezetek. Fellebbezni meg mehetek a jóistenhez, mert csak mi ketten ültünk a kocsiban. S hiába mondom én józan paraszti ésszel, hogy beavatkozás az, amikor el akarok ütni valakit és bele kell taposnia a fékbe, vagy meg akarom húzni a parkoló kocsikat és el kell rántania a kormányt. Egyszer amiatt is sikerült megnuknom, mert volt egy gyalogos a járdán. Megállt, hogy elenged, én elindultam, aztán meggondolta magát és mégis lelépett. Én fékeztem, kb. 1 mm-t gurultam összesen. S ezt úgy értelmezte a vizsgabiztos, hogy nem adom meg az elsőbbséget a gyalogosnak. Vizsgázni tudni más, mint vezetni tudni. Sok év tapasztalattal a hátad mögött persze, hogy megtanulod, mire kell figyelni és mire nem és hogyan közlekedj biztonságosan. A végén az oktatóm már azt mondta, hogy jobban vezetek, mint ő, akár vizsgabiztosnak is elmehetnék, nem érti, miért nincs még mindig jogsim. Nézzed a holtpontokat ezerrel és csinálj egy nagy show-t fejforgatásból, s nem lesz problémád. Stop táblánál meg állj meg, számolj magadban háromig és aztán indulj tovább, még teljesen belátható útszakasz esetében is, ahol nyilvánvalóan továbbmehetnél megállás nélkül is.
Az oktatot en is tudon javasolni. Mi 1 db orat vettunk ketten, es a lenyeg: hogy az oktatoval mentunk utana vizsgazni. Mind a ketten ugy atmentunk elsore, mint a kisangyal, szoval megeri a befektetes.
Agi
wow...akkor tényleg nem értem honnan van a legtöbb taxisofőrnek jogsija????
vargak
wow...akkor tényleg nem értem honnan van a legtöbb taxisofőrnek jogsija????
vargak
Géza is vett egy órát oktatóval, aki elmondta az apró trükköket, hogy mire kell figyelni a vizsgán...
drukkolunk, hogy sikerüljön a következő!!!
Megjegyzés küldése